Tuesday, June 15, 2010

Winklerizing Bloomberg Television this time?

The bow-tie wearing head honcho of Bloomberg's news and content department has had his claws out at members of the company again - this time at an entire department and the products they create.

Matthew Winker, who works for the financial data company Bloomberg LP, founded by New York mayor Michael Bloomberg, has reportedly been having a go at the company's television station, calling its content uninformative, puerile, obscure and cliched.

Every week, Winker, who serves as Bloomberg's editor, sends out emails detailing changes that need to occur in the overall editorial style of the organization, which includes the graphics that roll on the company's TV station.

Winker issued these recommendations in a number of emails to the company's elite and expansive editorial workforce.

June 11
Readers, listeners and viewers rely on Bloomberg News to
give them facts, not glib labels, cliches or gossip.
A Bloomberg Television graphic labeled "Kan The Man" in
reference to Naoto Kan's bid to become Japan's prime minister
was puerile, obscure and uninformative.
May 28
Coordination, communication and consistency among our media
platforms are essential.
When Bloomberg Television produced "Million-Dollar Home
Market Rebounds in U.S. Northeast," there wasn't a corresponding
Bloomberg News story. That's because the real estate team wasn't
The BTV report said, "These bidding wars are between some
buyers who are upsizing to million-dollar homes, others that are
downsizing from mansions in the $8 million to $10 million
range." There was no attribution, data or evidence to support
this assertion.
The single source for the BTV production was a real estate
broker, who said there is a bidding "frenzy" between his
clients. The comment was self-serving, making its authority
questionable. The BTV production conflicted with a March 1
Bloomberg News story, "Greenwich ‘Move-Up' Homes Idle as NYC
Buyers Stay Put."
Bloomberg.com, without consulting real estate team editors,
rewrote Bloomberg News headline "Toll Brothers Chief Robert Toll
Replaced by Yearley" as "Homebuilder Toll Brothers Ousts CEO
After 10 Quarterly Losses." The company understandably and
correctly complained that "Ousts" is inaccurate.
Bloomberg News stories about Kenneth Feinberg, the U.S.
Treasury Department's special master on executive compensation,
linked to an incomplete and old biography because no one
involved in the reporting or editing ensured that his profile
was complete.
A TV graphic, "Senate Dems Take a Mulligan," was
inappropriate because Dems is slang and the sports metaphor is
May 14
Bloomberg News is credible to the extent it's precise and
transparent. The attribution "has learned" is imprecise and
What we said on television:
Dubai World will not pay interest on its outstanding loans
starting next month. Bloomberg HAS LEARNED the state-owned
holding company is waiting for lenders to agree to the $14
million restructuring proposal.
What we wrote in the story:
Dubai World won't pay interest on outstanding loans
starting this month as the state-owned holding company waits for lenders to agree to the $14.2 billion debt restructuring
proposal, two bankers familiar with the plan said.
What we said on television:
Bloomberg News HAS LEARNED that U.S. antitrust enforcers
might investigate Apple regarding Adobe's complaints.
What we wrote in the story:
Adobe has complained about Apple to U.S. antitrust
authorities and they may investigate the company's actions,
people familiar with the matter said this month.
blog comments powered by Disqus